9 Mayıs 2013 Perşembe

UNUTULMUŞ BİR ŞAİRLE RÖPORTAJ


Unutulmuş Bir Şairle Röportaj (Dertli Mahmut)
Şamil YAZAN
Araştırmacı -Yazar

Postacı şiirini Nuri Sesigüzel, Ümit Dünyası’nı Gökhan Güney; Gidelim Kızlar, Yalvarırım Ever Beni Anne’yi Ramazan Ceyhanlı ve Ümit Dünyası’nı İbrahim Tatlıses de okudu. Ama Mahmut Anılan’ın ismi dahi anılmadı.
Mahmut Anılan ismini ilk defa İmamoğlu Tarihi üzerine araştırma yaptığım zaman duymuştum. Fikret Aslan’ın İmamoğlu İlçesi’nin Tarihçesi isimli eserde İmamoğlulu şairler arasında Mahmut Anılan’ın ismi de vardı. Bende kendi kitabımda Mahmut Anılan’a yer vermek istiyordum. Ama Mamut Bey’in hayatta olup olmadığını dahi bilmiyordum. Mahmut Anılan oldukça yaşlanmıştı ve bazı rahatsızlıkları vardı. Bu yüzden olsa gerek kendi kabuğuna çekilmişti. Bir dergi çıkarmak istediğimde hemen Mahmut Anılan ile bir röportaj yapmak geldi aklıma. Mahmut bey’e bu fikrimizden bahsedince uygun zamanda neden olmasın dedi. 2008 yılının Nisan ayının 14 de Mahmut Bey’in Hürriyet Mahallesi’ndeki evine gittim.

Yazan: Mahmut Bey bize biraz kendinizden bahseder misiniz?
Anılan: “1933 yılında Adana’nın Karataş İlçesi’nin Çağrışlı Köyü’nde dünyaya geldim. On iki yaşlarında köyün güzeli Zeynep’e âşık oldum. İşte o çağlarda şiir hevesim başladı.  Zeynep ile üç yıl sonra evlendim Ama Zeynep evliliğimizden kısa bir süre sonra vefat etti. 1953 yılında şimdiki eşim Dursun Hanımla evlendim.  Bu eşimden 3 erkek 3 kız çocuğum oldu. İmamoğlu’nda bir süre berberlik yaptım Daha sonraları belediyeye girdim. Belediye de ilan ve nikâh memuru olarak görev yaptım. 1999 da emekli oldum.
Yazan: Peki yayınlanmış eserleriniz var mı?
Anılan: Dertli Mahmut, Çukurova Gülleri ve İnsanoğluna Dini Duygularım adında üç şiir kitabım var. Ayrıca Muratsızlar adında da romanı Hürsöz Gazetesi’nde yazdım.
Yazan: Hangi gazete ve dergilerde şiirleriniz ve yazılarınız yayınlandı?
Anılan: Andırın Postası, Hürsöz Gazetesi, İmamoğlu Gazetesi, Bugün ve birçok dergide şiirlerim yayınlandı.
Yazan: Mahmut Bey daha önceki sohbetlerimizden hatırladığım kadarıyla bazı şiirleriniz ünlü sanatçılar tarafından okundu. Hangi şiirlerinizi hangi ünlü simalar okudu?
Anılan: Postacı şiirini Nuri Sesigüzel, Ümit Dünyası’nı Gökhan Güney; Gidelim Kızlar, Yalvarırım Ever Beni Anne’yi Ramazan Ceyhanlı ve Ümit Dünyası’nı İbrahim Tatlıses de okudu.
Yazan: Peki bu şiirlerinizi okuyanlar kişiler sizin adınızı yazdılar mı? Ayrıca bu kişilerden telif hakkınızı aldınız mı?
Anılan: Ne yazık ki hiçbiri benim adı dahi anmadı. Ramazan Ceyhanlı’nın plağını çıkardığı Sayan Plak şirketinden bir mektup yazdım. Ramazan Ceyhanlı’nın benim kitabımdan şiirlerini aldığı yazdım Onlarda bana telif hakkımı gönderdiler. Ayrıca şiirlerimi noterden onaylatamadığım için diğer sanatçılardan hiçbir hak iddia edemiyorum. Ama onların okudukları şiirler bana ait.
Yazan: Peki yetiştirdiğiniz şair var mı?
Anılan: Mustafa Önder adında Kayserli bir şair var. Gözübenli diye mahlası vardır.
Yazan: Görev yaptığınız sıralarda belediye başkanları sizin şiirlerinizi kitaplaştıralım demediler mi?
Anılan: Belediye başkanları benden kendilerini öven şiirler isteyip dururlardı. Ama şiirlerimi bir kitapta toplayalım diyen olmadı.
Yazan: Bildiğim kadarıyla bir külliyat olacak kadar şiirleriniz var. Acaba toplam ne kadar şiiriniz var?
Anılan: 12 defter dolusu şiirim var. Ayrıca daktilo edilmiş binlerce de şiirim var.
Yazan: Allah size umurlar versin. Umarım şiirlerinizi kitaplaştırırsınız. Hoşçakalın.
Anılan. Bizleri unutmayıp Buraklara kadar geldiğiniz için ben teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder